Avdelningar i Vetlanda Scoutkår

I vår scoutkår finns det avdelningar för Vetlanda scoutkår har för närvarande verksamhet för barn och unga i åldrarna 8-15 år fördelat på olika avdelningar; Spårare (åk 2-3), Upptäckare (åk 4-5) och Äventyrare (åk 6-8).

Vår verksamhet bygger på scoutmetodens delar till exempel friluftsliv, lyssnande och stödjande ledarskap samt learning by doing. Avdelningsledarna genomgår utbildningen ”Trygga-möten” minst vart tredje år. Alla ledare lämnar också in registerutdrag ur belastningsregistret, allt för en trygg och bra verksamhet.

Varje avdelning träffas en gång i veckan och gör olika aktiviteter. Vi träffas oftast vid vår scoutstuga på Gränsgatan och försöker att vara utomhus så mycket som möjligt.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen till ett av våra möten för att testa scouting. Du får gärna ta med dig en vuxen. Kontakta avdelningsledarna, så kan de berätta mer.

Kontakt och mer info

Här hittar du kontaktuppgifter till våra ledare